לוגו דרור ישראל - לבן

מלחמת חרבות ברזל

ב-7 באוקטובר פילחו את האוויר מאות מחבלים בני עוולה וחדרו ליישובי העוטף במטרה רצחנית חסרת רחמים- להרוג כמה שיותר אזרחים ורק בשל היותם יהודים. אסון גדול נפל על עם ישראל. אלפי נרצחים ופצועים, מאות חטופים, עשרות אלפי אנשים פונו מבתיהם הבוערים. ביום שאחרי מאות אלפי גברים ונשים גויסו בצו 8 לחזית הקרב. מעגלי האבל בלתי נתפסים.

מציאות חיינו השתנתה בן רגע וקשה ללב לפעום בימים טרופים אלו. חברים בקיבוצי המחנכים פונו מבתיהם ו-197 חברי תנועה גויסו למילואים.

תנועתנו איבדה חניכים יקרים ואהובים כל כך.

התנועה חיה ופועלת ביישובי הנגב ובעוטף עשרות בשנים. בכל גלגוליה השונים, תמיד זרמו משם ולשם חיי תנועה מפוארים.

ביום שלאחר האסון החלו חברות וחברי התנועה בפעולת החינוך וההדרכה בשעת חירום. מבלי שעוד יש בידם תוכנית סדורה ידעו- "אנחנו צריכים להיות שם, היכן שנמצאים האנשים שאירע להם כל זאת. עם הילדים והנוער, עם ההורים המודאגים, עם רכזות החינוך והקהילה, עם הקשישים, עם החקלאים. לא נעזוב אותם".

אלפי מדריכות ומדריכי התנועה התגייסו למשימות הלאומיות בשעה זו: טיפול בחזית החינוכית-רגשית.

המחנכים של תנועת דרור ישראל נמצאים בחזית החינוכית של המלחמה ופועלים בקרב 25 אלף מפונים ב-55 מוקדים ברחבי הארץ, מקימים ומפעילים מסגרות חינוכיות לפעוטות, ילדים ובני נוער – גני ילדים, בתי ספר ופעילות תנועת נוער.

הפעולה מבוצעת עם הקהילות וההנהגות המקומיות תוך חיזוק החוסן הקהילתי, דרך הפעלת מערך מתנדבים, הכשרת נוער להדרכה, והקמת יוזמות ייחודיות המתאימות לכל קהילה. בנוסף פועלים מתנדבים בישובים שלא פונו, בארגון וסידור מקלטים, איסוף וחלוקת ציוד, פעילות במקלטים, מתן מענה מגוון לצרכי הקהילה בישוב, ובהפעלת שמרטפיות לילדי צוותי הרפואה בבתי החולים.

בפעילות לשעת החירום שותפים מדריכים ומדריכות מכיתה י' ועד גיל 50, מכל רחבי הארץ.

הפעילות מתקיימת בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד החינוך, ונתמכת מימיה הראשונים ע"י תורמים רבים מהארץ ומהקהילות היהודיות בחו"ל, אשר רואים גם הם ערך רב למערכה על ליבם ונפשם של הילדים ובני הנוער, של הקהילות האמיצות שמנסות לחזור לחיים ולתקווה.

נקודה

עזרו לנו להמשיך בפעילות

ימי פעילות
0
פעילים ביום
0
מקבלי סיוע
0
מוקדי פעילות
0

מסגרות חינוך במלונות המפונים - 'מקום לחלום'

פעילות חינוכית תרבותית- תנועת נוער

ועדי מלונות

אחד האתגרים החברתיים במלחמה הוא הפינוי של עשרות אלפי תושבים מבתיהם והניסיון לקיים שגרת חיים ממושכת של יישוב שלם עם מערכות גדולות, שכולה עברה להתגורר במלונות.

תכנית "קבוצות יוצרות שכונה" – פרי שיתוף פעולה בין דרור בתי חינוך ואגף הרווחה בעיריית שדרות – נאספו רבים מהפעילים שפועלים בתכנית בשגרה בשדרות, לצד עשרות תושבים חדשים שהצטרפו, והקימו בכל אחד ממלונות המפונים בים המלח הנהגת תושבים.

ההנהגות נפגשות באופן קבוע, חושבות על צרכי הקהילה ויוזמות מענים במגוון תחומים: החל מפעילויות תרבות, גיבוש וימי הולדת ועד לארגון הכביסות, ניקיון לשבת וכסאות ישיבה לאזרחים ותיקים.

ההנהגות מתרחבות בכל יום, והפעילים דואגים באופן מעורר השראה לכל תושבי המלון!

אנחנו גאים כל כך בפעילות ובפעילים שלנו, שלמרות הקשיים, מרימים בתקופה הכאובה הזו יוזמות מרגשות שמחזקות את החברה הישראלית ועושות את ההבדל!

פעילות החלוץ

פעילות חירום בערים מופגזות

פעילות לגיל השלישי

ציבור הזקנים עובר קשיים גדולים בעקירתו מביתו ומסביבתו המוכרת. בנוסף לקשיים הרווחים, נוספים קשיים של השגת תרופות, שינוע, צורך סיעודי ועוד. מדריכי התנועה מובילים את הדרכת הזקנים באופני פעולה שונים; הקמת מועדון גמלאים פעיל במלון, הכולל פעילות פתוחה, פעילות קבוצתית, מפגשים אחד על אחד, פעילות גופנית ועוד.

קו כחול

חברי התנועה בחזית החינוכית-רגשית