לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2014, כללי

"תג מחיר": הושחת קן הנוער העובד בפורידיס

16 ביולי 2014
נקודה

עוד פעולת "תג מחיר" בפורידיס: רוסס והושחת קן "הנוער העובד והלומד" המקומי. המשטרה חוקרת

קרני עם-עד – YNET

פשע שנאה, המכונה "תג מחיר", בוצע ביום ראשון השבוע (13.7) בקן "הנוער העובד והלומד" בפורידיס. לצד הכתובות "נקמה" ו"תג מחיר" וסמלי מגן-דוד שרוססו על קירות המבנה, ניפצו האלמונים חלונות, השחיתו את הציוד בתוך הקן וקרעו חומרי הדרכה.

תנועת הנוע"ל פרסמה כתב גינוי חריף נגד מבצעי המעשה, בו נכתב, בין השאר: "מדובר בתקיפה נפשעת של גורמים קיצוניים המהווים סכנה ישירה למדינת ישראל ולאזרחיה. מעשה זה הוא מעשה פחדני, לא אנושי, מנוגד לרוח היהדות, מכתים ומשחיר אותה. אנו דורשים ממדינת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות אִתם את הדין".

בהמשך גילוי הדעת מצוין כי תנועת הנוע"ל משותפת ליהודים, לערבים, לדרוזים, ושחניכי הקן מפורידיס הם חלק מהרקמה האנושית הזאת. "בשעה זו אנחנו מחבקים את תושבי פורידיס, עומדים יחד אִתם ואומרים בקול גדול: 'נמשיך לחנך לשלום ולדמוקרטיה, לקיום משותף ולשוויון ערך האדם".

תומר שמוקלר, דובר הנוע"ל: "יש בתנועה מעמד של קנים 'אחים' או 'תאומים', בהם מגיעים החניכים והמדריכים ממגזרים שונים שאינם יהודים. גם פורידיס נכלל במסגרת זו. בשלב זה איננו יודעים את זהות מבצעי המעשה. אנחנו נוקטים פעולות שונות בעקבות מעשי ההשחתה הנ"ל, ומגנים אותם בכל פה".

פעולת תג-המחיר הזו אינה הראשונה שמתבצעת בפורידיס. בסוף חודש אפריל (29.4) נכתבו כתובות נאצה על המסגד בכפר ונוקבו צמיגי מכוניות.

מתחנת משטרת זכרון-יעקב, החוקרת את מעשי הוונדליזם בקן התנועה בפורידיס, נמסר: "יש כיוון מסוים, ואם תהיה התפתחות נעדכן".

תג מחיר פורדיס

"תג מחיר" בקן הנוע"ל בפורידיס. לא הפעם הראשונה

מכתב מפעילי ופעילות סניף לוד לקן פראדיס

לקן פרדיס :

שלום אנחנו פעילים ופעילות בסניף לוד שמענו שכתבו לכם דברי גזענות בקן, אותו דבר נעשה גם אצלנו בסניף לוד. כשראינו את הכתובות הרגשנו כאב – מה רע בעם הערבי ? אמרנו לעצמנו. הסניף שלנו מגוון – יהודים מוסלמים ונוצרים. הגזענות הזאת מרגיזה את כולנו, אצלנו ובתנועת הנוער לא שופטים אנשים בגלל העדה שלהם. גם אנחנו וגם אתם באותה תנועה אחת, אתם חלק מאיתנו ואף אחד לא אמור להרגיש שונה ולהיפגע, אפשר גם אחרת – אצלנו כולם שווים. גם בתקופת המלחמה אנחנו צריכים לחשוב חיובי, לזכור שלא כל האנשים מגעילים כמו מי שכתב את הכתובות, יש אנשים כמונו שבוחרים אחרת בדו קיום. דווקא עכשיו בימים הכי קשים צריך להילחם ולא להיכנע לגזענות.

מאחלים לכם תקופה שקטה והתמודדות קלה עם המצב. נשמח לתשובה באהבה פעילי ופעילות סניף לוד

קו כחול

כתבות נוספות