לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2015, כללי

שימוש בהיכל התרבות בתל אביב כבמה להסתה ושנאה

2 בדצמבר 2015
נקודה

סכנה חמורה לדמוקרטיה הישראלית. ביום רביעי הקרוב היכל התרבות, שתפקידו להוות משואה של תרבות, אור וקדמה מתעתד לארח ביום ד' ה-2/12,  מופע מוזיקלי של עמותת "גל עיני" מיסודו של הרב יצחק גינזבורג. המופע מארח זמרים אבל המופיע המרכזי הוא הרב גינזבורג בעצמו.

יצחק גינצבורג חתום על חיבורים רבים, ביניהם "ברוך הגבר" שמהלל את הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, הספר "תורת המלך" שמתיר רצח תינוקות ואזרחים חפים מפשע על לא עוול בכפם  (על אישורו לספר זה נחקר הרב גינזבורג ע"י משטרת ישראל[1]).

יצחק גינצבורג עומד בראש ישיבת "עוד יוסף חי" – ישיבה שהשב"כ המליץ להפסיק את המימון שלה עקב השתתפות תלמידיה בפעולות תג מחיר[2]. הוא מתנגד מוצהר לציונות ומתייחס אל מדינת ישראל כאל כלי שיש לפרק בדרך לגאולה.

בניגוד גמור לרוחו של 'חג האורות', משנתו של הרב גינצבורג היא משנה חשוכה, גזענית ואלימה. משנה זו מופצת על ידי הרב ותלמידיו בשולי החברה הישראלית ומכרסמת בליבת ההסכמות הבסיסיות אשר מאפשרות את קיומנו כאן. תהיה זו טעות חמורה ואי צדק גדול אם נאפשר לדברים כה חמורים להישמע מעל במה מכובדת ומרכזית כהיכל התרבות בתל אביב.

בימים הסוערים בהם אנו חיים, כשהרשתות החברתיות עולות על גדותיהן באמירות בלתי ראויות בלשון המעטה. כשחלק מנבחרי הציבור משתמשים בשפה נגועה וירודה, נשאלת השאלה ובצדק, האם יש מקום לשים גבולות לחופש הביטוי. תשובתנו החד משמעית היא שלא! אלא שהמקרה דנן חורג באופן בוטה מהכלל הדמוקרטי אותו קבע וולטר כשאמר:  "אינני מסכים עם הדברים אותם אתה אומר, אך אלחם עד טיפת דמי האחרונה  על זכותך לאמר אותם." 

האיש יצחק גינזבורג המטיף לרצח חפים מפשע, ביניהם עוללים ויונקים, חייב להיות מוקע תחת החובה החלה על כל דמוקרטיה להתגונן. כלל זה חייב להיות מופעל במשורה והוא חייב לחול גם על כל מי שמסית ומתיר בכל דרך שהיא את דמו של האחר.

בפניה לעריית תל אביב ולהנהלת המרכז, נענינו כי אין הם מתערבים בתכנים שמציגים גורמים פרטיים אשר שוכרים את האולם. האבסורד העולה מתשובה כה 'טכנית' לשאלה מוסרית ומהותית זועק עד לב השמים. וודאי תימצא הדרך למנוע את קיום ההיוועדות הזו!

כאזרחים מודאגים אנו פונים אל כלל הגורמים הנוגעים לדבר בקריאה לביטול האירוע.

לעולם אדם

להלן מספר ציטוטים מדבריו של יצחק גינצבורג:

"הנצחת ברוך גולדשטיין הי"ד כגיבור, עתידה לפרנס רוח גבורה שתצטרך לנו בימים יבואו"[3].

על תלמיד הישיבה, רפי סולומון, שהועמד לדין על ניסיון לרצח שני פלסטינים ונידון לשש שנות מאסר, אמר הרב: "בהחלט ניתן ללמד זכות על מעשיו של רפי. הירי בצומת גהה על הפועלים הערבים נעשה מתוך אהבת ישראל. המאסר של סולומון אינו מוצדק, (הוא עשה) מה שעשה למען הציבור, ומעשהו ראוי לציון לאומי"[4].

…. יש לעקר את הרוח הציונית, בעצם ההכרה שהיא עקרה מללדת – שאין היא גורם מפרה ומצמיח חיים בעם ישראל… "[5]

"יש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו, ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם.[6]"

 

"תורת המלך", המתיר ומדרבן לרצח חפים מפשע ושפיכת דם נקיים, רק משום שאינם יהודים

[1] http://news.walla.co.il/item/1717248

[2] http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1484367

[3] ברוך הגבר/ הרב יצחק גינזבורג עמוד 42

[4] 7 ימים 18/10/2002 מתוך הכתבה "קראנו ונהננו"

[5] מתוך המאמר "הזמן לפצח את האגוז" המופיע בספר "קומי אורי" ובאתר הישיבה "עוד יוסף חי"

[6] תורת המלך- עמוד ר"ז

קו כחול

כתבות נוספות