חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2014

קרוב ל-100 מחנכים יהודים וערבים נפגשו בהדר

18 ביולי 2014

מחנכים מימין ומשמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, נפגשו בשבוע שעבר בהדר שבחיפה למפגש מיוחד הכולל יצירת דיאלוג וחיזוק האמון וההבנה בין קבוצות שונות בישראל

דורון סולומון – YNET

בתחילת השבוע שעבר התקיים במרכז קהילתי טבריה 15 בהדר בחיפה מפגש מחנכות ומחנכים יהודי-ערבי חילוני-דתי. זאת לשם ליצירת דיאלוג והבנה משותפת אל מול המצב בארץ ולחיזוק יכולת ההתמודדות עם המצב בישראל בתקופה האחרונה. את המפגש יזמו נציגי דרור ישראל, הפועלים בחיפה במספר מסגרות חינוך ובעיקר בשכונת הדר.

קרוב ל-100 מחנכים יהודים וערבים נפגשו בהדר

בדרור ישראל ציינו במבוא למפגש כי החטיפה והרצח של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח והרצח של הנער מוחמד אבו-חדיר זיעזעו את המדינה ויצרו גל תגובות וגינויים. מצב הלחימה בעזה והטילים שנופלים על ערי ישראל, ציינו, רק הוסיפו למורכבות הקיימת גם כך. "אירועים אלו יצרו בציבור היהודי והערבי כאחד גל של שיח מתלהם ואלים, ברשתות החברתיות, בהפגנות קשות הקוראות לנקמה והרג, בתופעות תג מחיר, באלימות כלפי מי שחושבים אחרת ממך. מצב זה מעורר דאגה עמוקה של המחנכים כלפי חוסנה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית בשגרה ובמצב לחימה", ציינו בדרור ישראל.

במפגש ביקשו המחנכים לדון בסוגיות הבוערות ובדרכים להתמודדות איתן בחינוך הלא-פורמלי ובמיוחד כעת, במהלך החופש הגדול, בתנועות הנוער ובמרכזי הנוער השונים המהווים מקום יחיד שבו בני הנוער נפגשים ומשוחחים עם בני נוער אחרים. בדרור ישראל ציינו כי דווקא בשעה זו החליטו רכזות ורכזי תנועות הנוער לארגן מפגש שמתמודד חזיתית עם מורכבות המצב באמצעות רב-שיח בקבוצות מעורבות הדנות ביכולתם של המחנכים להציג אלטרנטיבה לשיח המתלהם שמלבה שנאה בכל המגזרים.

את המפגש הדריכו במשותף רכזים מבני עקיבא, הנוער העובד והלומד, הצופים, דרור ישראל ומרכזי הנוער, מתוך החלטה להתמודד עם המצב על-ידי

מתן כלים למחנכים לעשות את מה שהם עושים הכי טוב – לקיים עם בני הנוער מפגש איכותי בגובה העיניים. המדריכים קיבלו גם ערכת פעילויות לשכבות הצעירה והבוגרת, שנכתבה לאור המצב.

למפגש הגיעו קרוב ל-100 מחנכים ומחנכות יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ורכזים בוגרים. לולא נרתמו בהתרעה קצרה רשות הצעירים במערכת החינוך ואגף התרבות בעירייה, המפגש לא היה מתרחש בצורה זו, אמר אלכס טנדלר מתנועת דרור ישראל.

טנדלר: "המפגש הזה הוא כנגד כל הסיכויים. לשים בשעה מתוחה זו באותו החדר ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, זה דבר שיכול גם להרחיב את הקרע ואת המחלוקות. אני שמח לגלות שכציבור מחנכים, הרואים מולם את חוויות הנוער והילדים וחרדים לתובנותיהם ובחירותיהם בנדון, מצאנו את השיח הערכי, המתנגד לאלימות, לגזענות ולהסתה והקורא לחינוך לשלום בעת הזו ולאחריה כדבר שכולנו יכולים להתאחד סביבו".

קרוב ל-100 מחנכים יהודים וערבים נפגשו בהדר

כתבות נוספות