חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2018, כללי

תנועת דרור ישראל במאבק לשוויון להט"בקי

22 ביולי 2018

המאבק המתעורר עכשיו הוא לא רק מאבק של קהילה אחת מופלית לרעה, אלא מאבקה של החברה הישראלית כולה למען שוויון

השוויון, לא רק בפני החוק, אלא כל שוויון, יונק את תוקפו מהתפיסה היהודית העתיקה כי חביב כל אדם שנברא בצלם. פסילת אדם בשל מינו גזעו, או העדפתו המינית היא גזענית.

חכמינו גרסו, כדבריו של עקיבא בן מהלל: "מעשייך יקרבוך ומעשיך ירחקוך"
לא גזעך, לא נטייתך המינית, ולא מעמדך הכלכלי, מעשייך והם בלבד!

אנו רואים במאבק המתעורר עכשיו לא מאבק של קהילה אחת מופלית לרעה, אלא כמאבקה של החברה הישראלית כולה, למען שוויון בישראל שלנו, וכנגד כל הדרה ופגיעה שהיא על כל רקע שהוא.

מאבק הנכים, מאבקי העובדים, מאבקי הקהילה הלהטב"קית הם אותם המאבקים המאבק לשוויון וצדק חברתי. עם זאת אנחנו חוזרים ומדגישים כי הלהט"בפוביה הינה תופעה רחבת היקף, המחוללת אלימות איומה כלפי הקהילה הלהטב"קית, בישראל. שלומם הנפשי והפיזי של להט"בקים מצוי בסכנה יומיומית, ואנו רואים לעצמנו חובה להיאבק בכל גילויה. המאבק הנוכחי העוסק בזכויות החוקתיות חייב לעלות בקנה אחד עם שוויון ערכו של כל אדם, וכל הסדר חוקתי בתחום הפונדקאות חייב לקחת בחשבון ערכים מכוננים אלה.

היום חל התשעה באב, זכר לחורבן הבית שנחרב בשל שנאת חינם. ביום הזה עליו אמר ברל כצנלסון כי: "לא אשכח, ולא אוכל שכוח את יום החורבן ביום האיום מכל הימים יום גורלנו" נזהיר אנחנו במחאה, בלימוד ובשביתה מפני שנאת חינם, כלפי כל מי שנברא ונבראה בצלם. נייחל שיום המחאה והתענית הזה יהווה יום של תפנית לקראת הגשמת התקווה המגולמת במגילת העצמאות: "מדינת ישראל תהא מושתתה על יסודות החירות הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל, תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין" ואנחנו נוסיף – נטייה מינית.
לו יהי!

כתבות נוספות