לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2019, כללי

מקימים עסקים חברתיים בזמן הלימודים

13 ביוני 2019
נקודה

דרור בתי חינוך היא הרשת החינוכית של דרור ישראל. אחת מהתכניות שהיא מפעילה בכל בתי הספר המקצועיים היא "תכנית שותפים"

במסגרת התכנית מגמות הלימוד השונות בבתי הספר מקימות עסקים חברתיים הנותנים שירותים ועונים על צורך בסביבה שלהם.
הקמת העסקים מלווה באופן צמוד ע"י אנשים עסקים שבעזרת ניסיונם מהווים מודל לחיקוי עבור החניכים ותומכים כלכלית בעסקים שעשו דרך משמעותית.
אירוע השיא של התכנית הוא "כנס השותפים", במהלכו כל בתי הספר מציגים את העסקים שהקימו, חושפים את התכנית העסקית בפני "ועדת ההשקעות" וזאת בוחרת אילו עסקים יזכו לתמיכה.
אחד מהעסקים האלה הוא 'פיוז'- אולפן הקלטות וחדר חזרות בתוך בית ספר חושן בירושלים, שפתחה עדינה ביחד עם חבריה למגמת סאונד בבית הספר, הפועלת עם הצוללת הצהובה- אחד מהמוסדות המוזיקליים הוותיקים והמוערכים בירושלים.

אולפני פיוז

העסק פועל זו השנה השנייה ומציע הקלטות live, חדר חזרות, מיקס וגם הגברת אירועים עד 500 איש, בין היתר בר/בת מצווה, חתונות, בריתות וטקסים.

עדינה ותלמידי המגמה החליטו על הקמת העסק, גיבשו את סל השירותים , קבעו את שעות העבודה, מובילים את השיווק בדיגיטל ועורכים פגישות עם שותפים משקיעים ולקוחות פוטנציאליים, לפי התכנית העסקית שבנו יחד.
אולפני פיוז מציעים מחיר חברתי שמאפשר הגברה איכותית לכל כיס – בין היתר ע"י השקעה של חלק מהרווחים בציוד הקלטה מתקדם. במסגרת העבודה בסטודיו התלמידים צוברים ניסיון ורווחי העסק מגיעים אליהם כשכר.

העסק פועל חמישה ימים בשבוע, עובדים בו 20 טכנאי סאונד.

ההחלטות באולפן מתקבלות בישיבה שבועית, בה התלמידים מחליטים לאן מתקדמים, מציעים הצעות לשיפור, מפיקים לקחים ורוכשים עוד כלים שעוזרים להם להתמקצע ולהתקדם בתחום.

התלמידים מחליטים לאן מתקדמים

עבור עדינה  "האולפן והשותפים זה החיים"

עדינה מתגוררת בתקוע, ולה עוד אח ו-2 אחיות בביה"ס, חלקם שותפים בעסק. באולפן היא מצאה דרך למימוש עצמי ומקום להביא לידי ביטוי יכולות של הנהגה.

בעקבות הפעילות בעסק קנתה בעצמה ציוד הקלטה ועריכת סאונד (למיקסים וכו') והתחילה לעבוד גם באופן עצמאי (כיסתה השקעה של כ-10,000 ש"ח בפחות מחצי שנה) בלי שהדבר גרע ממעורבותה בעסק המשותף.

עדינה

אנחנו מאחלים לה ולכל השותפים בהצלחה!

 

ליצירת קשר
קו כחול

כתבות נוספות