לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2017, כללי, עמוד ראשי

מצבם של בני הגיל השלישי יכול להשתפר!

26 בפברואר 2017
נקודה

המראות שעולים מהתחקיר של כתב ערוץ 2, יוסי מזרחי, על בית האבות  "נאות כיפת הזהב" בחיפה הם כואבים ומקוממים, לראות אותם זו דקירה בלב, זה מסמר שיער ומעציב עד מאד. אבל התחקיר הזה, לצערנו, אינו מפתיע.

הוא לא מפתיע כי כולם ידעו: כולם ידעו שמערכת הבריאות בתת תקצוב, כולם יודעים שאנו מקבלים שירות רפואי גרוע יותר ויקר יותר ממה שאנחנו זכאים לו כבני אדם, שההוצאה הלאומית הכוללת על בריאות היא מהנמוכות שבין מדינות הOECD, שמרבית בתי החולים הסיעודיים מופרטים וזה המחזה שנגלה כשמחברים תת תקצוב עם הפרטה והעדר סטנדרטים לתפקיד המטפל.

ידיעות מהסוג הזה יחזרו על עצמן כל עוד לא יהיה שינוי יסודי בתחום. ועובדים זרים לא יפתרו את הבעיה. אנחנו אלה שצריכים לדאוג לזקנים שלנו. רק שינוי עמדות, גם בתחום הביתי, בקרב מעסיקים ומשרדי ממשלה יוכל להביא לשינוי. רק הפיכת תפקיד המטפל לשליחות ולפרופסיה ראויה ומכובדת בעלת הכשרה עמוקה ויסודית תיצור שינוי עמוק.

למצולמים אין קשר לכתבה

הכשרה כזו קיימת: פיתחנו אותה בדרור בתי חינוך ביחד עם משרד העבודה והרווחה, ג'וינט אשל וביטוח לאומי ובשיתוף חימ"ש: מטפל קהילתי רב תחומי בזקנים. הכשרה של חצי שנה שכוללת הן את הפן הרגשי והן את הפן הפיסי בטיפול בזקנים. בוגרי ההכשרה יוצאים עם תעודת מקצוע ומגיעים לתחום מתוך שליחות ולא מתוך ברירת מחדל. ישנם כבר עשרות שהוכשרו ומביאים בשורה חדשה לתחום הטיפול בזקנים.

המכללה למנהיגות מקצועית

בניסיון להוביל שינוי בתחום נפתחה תכנית חדשה המציעה מסלול ייחודי: "טיפול קהילתי – התמחות רב תחומית בהדרכה וליווי זקנים" אליה נרשמים צעירים ישראלים. היוזמה החדשנית מגיעה מרשת "דרור בתי חינוך", בשיתוף פעולה של ג'וינט-אשל והקרן למפעלים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי, משרד העבודה והרווחה ועוד. מדובר בניסיון מאתגר להצמיח דור חדש של מטפלים בזקנים, שיראו בעבודתם המקצועית שליחות ותרומה לחברה כולה, כמו גם לעצמם. תכנית הלימוד וההכשרה המקצועית מקנה למשתתפים תעודה מקצועית מרכזית מטעם משרד הכלכלה ותעודות נוספות בעוד מספר תחומים ומטרתה להכשיר מטפלים מיומנים ומקצועיים, שייתנו מענה למכלול צרכיו הנפשיים, הפיזיים והחברתיים של הזקן. המסלול כבר פועל בבאר, ראשון לציון ועפולה והוכשרו באמצעותו כבר עשרות רבות של מטפלים קהילתיים.

מוזמנים לצפות בענבל רון, רכזת המכללות למנהיגות קהילתית מספרת על התכנית.

קו כחול

כתבות נוספות