לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2018, כללי

מפעל "מרד של תקווה"

11 באפריל 2018
נקודה

במהלך השבוע ההקרוב בו נציין את יום השואה, יפעל במרכזי הערים, במרכזים עירוניים, במקומות העבודה ובסיסי צה"ל מפעל הזיכרון "מרד של תקווה", כאשר שיא הפעילות יערך במהלך יום השואה והגבורה. השנה התרחב "מרד של תקווה" ויפעל ב-25 מקומות ברחבי הארץ כשבכל מקום תוקם תערוכה שתציג את מרד הגטאות אשר הונהג על ידי תנועות הנוער בשואה וגם סיפורים אנושיים של ההתנגדות בחיי היום יום בגטאות ובמחנות ההשמדה.

תערוכת מרד של תקווה בחיפה

בערים השונות יוצבו כ-25 תערוכות ואלפים צפויים לקחת חלק במפעל ביניהם תלמידים, חברי תנועות נוער, סטודנטים, קבוצות עולים ומבוגרים. "מרד של תקווה" יפעל לאורך כל היום במשך יומיים עד שבוע בכל מקום, ובמהלכו יתקיימו טקסים, סדנאות, עדויות ניצולים, הופעות ועוד. "אנו מעוניינים לקרב את זיכרון השואה והגבורה לרבים ובשפות שונות וליצור מפעל עממי של שיחה ומפגש העוסק בשאלותחיות של החברה הישראלית היום. לא מדובר רק בלימוד ההיסטוריה אלא באיזה אנשים נהיה היום, כך שמלבד הטקסים העירוניים יוכלו התושבים לעסוק בנושא בצורה אקטיבית", אומרת מורן וייצנר, רכזת המפעל.

 

את "מרד של תקווה" יזמו חברי תנועת דרור ישראל, בשיתוף פעולה עם העיריות השונות והוא מודרך על ידי תנועות נוער וארגונים חברתיים. בשלוש השנים האחרונות הפך המפעל לארצי ומשתתפים בו עשרות אלפי אנשים בכל שנה. במרכז הפעילות ממוקמת תערוכת 'מרד של תקווה', המזמנת דיאלוג בנושאי מרד הגטאות, החיים תחת הכיבוש הנאצי והמגמות בעם היהודי של לפני המלחמה. לצד הדרכות בעברית, במפעל מתקיימות גם הדרכות לעולים בשפה הרוסית.

תערוכת מרד של תקווה בראשון לציון

מטרת המפעל לקרב את תוכן השואה והגבורה לרבים וליצור שיח עממי על מציאות החיים בישראל היום בראי השואה והפיכת הדילמות העולות לחיות ואקטואליות.

האם הרעיונות שהיטלר הביא לעולם: גזענות, דיכוי ועוד נעלמו מהעולם? מאיפה צמחו גילויי האנושיות והסלידריות בגטאות ובמחנות ההשמדה? איזה חברה מעוניינים לבנות בישראל 2018? אלו הן רק חלק מהשאלות שיעלו במפגשים ומהדרכת התערוכה.  השנה לראשונה הודרכה ע"י שליחים מישראל בקהילות בגולה.

"רבים כותבים על השואה, קוראים עליה ורואים סרטים שקשורים בה אבל מעטים מאוד משוחחים עליה, פוגשים אותה לא רק כלימוד פרטי ההיסטוריה אלא כשאלה חיה, כאירוע שיש להחליט איך העם היהודי מתקדם ממנו. במהלך השנים יש נסיונות שונים להשיב על השאלה, אך היא נותרה פתוחה. יש צורך לתת לכך תשובה ביחד גם היום", אומרת מורן וייצנר, רכזת מפעל "מרד של תקווה" וחברת תנועת דרור ישראל, "אני מאמינה ש"מרד של תקווה" כמפעל עממי יפגיש רבים בקהילה שלהם עם השאלות העולות מהשואה ויצליח לחלחל למקומות רבים ולתת תקווה לאנשים.

עדות, מרד של תקווה באר שבע

מפעל 'מרד של תקווה' יפעל בכ-25 ערים בין היתר, בתל אביב, ירושלים, באר שבע, אשקלון חיפה , ראשון לציון, כפר סבא, גבעתיים עפולה, עכו, רחובות, כרמיאל ועוד.

לפרטים נוספים, צרו קשר

 

קו כחול

כתבות נוספות