חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלוג דרור, חדשות 2016, כללי

ספורט לאלפים ולא לאלופים

11 במרץ 2016

טורניר הכדורגל השנתי של דרור ישראל יוצא לדרך

היום (11.3.16) יתקיים טורניר הכדורגל השנתי של תנועת דרור ישראל. הטורניר, הרביעי במספר, הוא פסטיבל ספורטיבי שכבר הפך למסורת. מטרתו העיקרית היא ליצור אלטרנטיבה לאווירת הספורט התחרותית והדורסנית ובשאיפה ליצור חוויה ספורטיבית שהמרכז שלה הוא האדם והמפגש ולא התחרות והניצחון.

טורניר תנועת הבוגרים
טורניר תנועת הבוגרים

טורניר הכדורגל, בו צפויים להשתתף כ- 300 חברי דרור ישראל, יכלול ליגת גברים וליגת נשים אשר יתנהלו במקביל. במהלך הטורניר יתקיימו גם אימון פתוח ואתגרי כדורגל שונים היוצרים חוויות הצלחה מעבר לניצחון במשחקים.

בנוסף, יהיו מתחמים ופעילויות נוספות מעולם הספורט, פינת ספא, תערוכה ניידת,  מתחם כדורגל שולחן, מתחם יוגה ועוד.

טורניר הכדורגל 2015
טורניר הכדורגל 2015

"הפעולה הספורטיבית היא לתפיסתנו פעולה חינוכית משמעותית בכל קנה מידה ואנו מאמינים שהיא צריכה לשמש אותנו בכל מקום שבו מתרחשת הפעולה החינוכית התנועתית. הן בשביל להרחיב את כמות המשתתפים והן בכדי להעמיק ולגוון את אופני הפעילות, אומר עומר ליבנת, מרכזי "החלוץ" מרכז ההדרכה לספורט בתנועת דרור ישראל 

החלוץ
"החלוץ" מרכז ההדרכה לספורט בתנועת דרור ישראל

יצחק שדה, שהיה מפקד הפלמ"ח וממקימי "הפועל" בארץ ישראל, הוא אחד ממקורות ההשראה בפעילות החלוץ,  כאשר המשפט שתבע "ספורט לאלפים ולא לאלופים" מהווה יסוד מרכזי בטורניר בפרט ובפעילות הספורטיבית בכלל.  המפגש החברתי הספורטיבי הוא זה שנמצא בראש סדר העדיפויות (של המארגנים והמשתתפים כאחד), ולאו דווקא הניצחון או הגביע.

אימון קבוצת בנות שכבת דרך לקראת הטורניר - תנועת דרור ישראל
אימון קבוצת בנות שכבת דרך לקראת הטורניר – תנועת דרור ישראל

המשחק הספורטיבי טומן בחובו אינספור התרחשויות ואינטראקציות חברתיות, ביניהן יצירת קשר ודיאלוג, ערבות הדדית ואכפתיות, עידוד ופרגון, אחריות ועוד. ה"חלוץ", אומר ליבנת, "מזהה את הפוטנציאל הייחודי הקיים בספורט, כמו גם התוצרים החיובים שהוא יכול להניב במפגש בין אנשים ושואף להביא זאת לחברים הבוגרים מהקבוצות השונות וליצור מפגש ספורטיבי ערכי וחברתי."

 לשם ההנאה שבמשחק

בשנות ה-20 בארץ ישראל, בשכונת שדליה בחיפה, נפגשו 36 חברים כדי לדון בשאלת הצורך הספורטיבי של הפועלים בקיום חיים תרבותיים, פעלתניים וספורטיביים.

מעבר לשעות העבודה, הם החליטו להקים אגודת ספורט עממית – "הפועל". במרכז הרעיון עמדה ההשקפה שלכל חבר וחברה שרוצים לעשות פעילות גופנית יהיה בית לכך, לא משנה מה מינך, השכלתך או יכולותייך. הם הקימו את "הפועל" לשם ההנאה שבמשחק, הפורקן והשחרור הגופני, הבריאות והמפגש החברתי הרחב.

דצמבר 1931. פתח תקווה. הוועידה הראשונה של הפועל מקור - הספר סיפורו של הפועל
דצמבר 1931. פתח תקווה. הוועידה הראשונה של הפועל מקור – הספר סיפורו של הפועל

90 שנה אחרי, הספורט והכדורגל בפרט קיימים בכל מקום, אך השאלה – עד כמה הספורט והכדורגל היום שומרים על הקודים של אגודת הספורט העממית בראשית דרכה?

עד כמה נוכחים קודים של משחקיות? של מפגש בלתי תכליתי?

עד כמה יש ערך לאמרתו של יצחק שדה "ספורט לאלפים ולא לאלופים"?

מאמני החלוץ
מאמני החלוץ

על שאלות אלה מעוניינים חברי התנועה לענות בטורניר הקרוב ומקווים שהוא יהווה מודל לפעילות ספורטיבית ערכית אשר על בסיסה יחונכו בני הנוער בישראל.

כתבות נוספות