חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2012, כתבו עלינו

כרמיאל: תיכוניסטים שיפצו את בית הספר בחופש

17 ביולי 2012
מאת: תומר ולמר– ynet
 
גם זה סוג של קייטנה: תלמידי תיכון "אדם חברה וטבע" התנדבו לצבוע ספסלים, כיתות ושירותים. "ממש נהנינו לקום כל בוקר וללכת לעבוד בשיפוצים של בית הספר", אמרה אחת התלמידים. המנהל הוסיף: "התלמידים הגיעו עם ברק בעיניים"

מי אמר שצריך לייבא עוד עובדים זרים לענף הבנייה? בבית ספר בכרמיאל, שדוגל בחינוך מקצועי ועבודת כפיים לצד בחינות הבגרות, החליטה ההנהלה לגייס פועלי בניין "מבפנים" לטובת שיפוץ המוסד החינוכי. תלמידי בית הספר "אדם חברה וטבע" של רשת "דרור בתי חינוך" השכימו קום מדי בוקר בשבועיים האחרונים, לבשו בגדי עבודה ונטלו לידיהם מברשות צבע, פטישים, מסמרים ומסורים.

הפרויקט, שבוצע בשיתוף משלחת של מדריכים ומורים מבתי ספר מקצועיים בגרמניה, כלל בניית פרגולה לחצר בית הספר, צביעת הספסלים, חדרי הכיתות והשירותים. התלמידים לקחו חלק בפריקת הציוד, בשלבי התכנון, במדידות וכמובן בתהליך הבנייה עצמו.

"ליצור אווירת לימודים נעימה". בניית הפרגולה בחצר (צילום: דורון הבסי)
רכשו כלים לעתיד והפכו את בית הספר ליפה יותר (צילום: דורון הבסי)

שיר נאה, תלמידת כיתה י"א, קישטה יחד עם חבריה את קירות הכיתה בצבעים של חול וים. "התחושה עכשיו הרבה יותר נעימה כשנכנסים לכיתה ומרגישים כאילו אנחנו על שפת הים", היא אומרת בחיוך. "יכול להיות שיש ילדים שמעדיפים לשבת בחופש הגדול בבית ולראות טלוויזיה, אנחנו ממש נהנינו לקום כל בוקר וללכת לעבוד בשיפוצים של בית הספר, בסופו של דבר זה מקום שאנחנו נמצאים בו כמעט כל השנה וככה הלימודים יהיו הרבה יותר נעימים ומהנים".

"התלמידים עבדו קשה ונהנו מכל רגע"

מנהל בית הספר, רותם קפלן, הסביר כי מדיניות בית הספר היא לא להעסיק עובדי ניקיון ואנשי גננות, אלא לאפשר לתלמידים לעשות את המלאכה בתורנויות. "הקונספט הפדגוגי שלנו הוא שבית הספר זה ביתם השני של התלמידים ולצד הלימודים הם צריכים גם לדעת לטפח את הבית וליצור אווירת לימודים נעימה". לדבריו, התלמידים הפנימו את הערכים ורובם התנדבו למשימת השיפוצים. "אלו היו ימי עבודה מאומצים מאוד, אך ראינו שהתלמידים מגיעים לבית הספר עם ברק בעיניים. המדריכים לימדו אותם כיצד לערוך מדידות מדויקות ולהדק את הברגים, והתלמידים עבדו קשה ונהנו מכל רגע".

דנה פייניק, מנכ"ל רשת "דרור בתי חינוך", אמרה כי מרגש לראות איך בעבודה משותפת הפכו התלמידים את בית הספר למקום יפה ונגיש יותר עבורם, זאת לצד רכישת כלים שישמשו אותם בעתיד. "קיימת היום התמודדות בחברה הישראלית על ערך העבודה. יש לשאול איזו מין חברה אנחנו רוצים לדמיין שתהיה כאן – האם אנחנו רוצים חברה המבוססת על מהגרי עבודה זרים המגיעים לבצע מלאכות הדורשות מיומנות מקצועית, או חברה הנסמכת על תעשייה וטכנולוגיה", אמרה פייניק. "מי שמתנגד לעובדי הצווארון הכחול ולעבודה כערך למעשה פוגע בחוסן העתידי של החברה הישראלית. לעתים דרך העבודה הפיזית ניתן להגיע להישגים חינוכיים גדולים מאוד כאלה שלא מתאפשר להגיע אליהם בשיעור בכיתה".

כתבות נוספות