לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2014

זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה, מגיעים ב-8/11 לכיכר

5 בנובמבר 2014
נקודה

10430417_10152777041592566_3743786177195686925_n

לפני 19 שנים נרצח ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון – יצחק רבין ז"ל. בשנים שעברו מאז הרצח היינו עדים לטשטוש זיכרון הרצח בחברה הישראלית. המחויבות לעצב זיכרון רלוונטי לחברה הישראלית, הביאה אותנו לקיים עצרת זיכרון ששמה במרכזה התמודדות עם הלקחים של רצח ראש ממשלה במדינת ישראל וההסתה שהובילה לכך. הרצח הוא תמרור אזהרה לחברה הישראלית, אל לנו להשכיח, לטשטש ולעוות את מה שהתרחש כאן לפני 19 שנה.

אנו מזמינים אותך ואת כל מי שנשמת הדמוקרטיה באפו, לקחת חלק באירוע.

זה בנו ושלנו

"אנו יודעים היטב, כי בדרך שבה אנו הולכים יערמו מכשולים, יפרצו משברים, תהיינה אכזבות, דמעות וכאב. אולם אחרי כל אלה, אחרי שנעבור בדרך הזאת, תהיה לנו מדינה חזקה, מדינה טובה, שכולנו שותפים למאמץ הגדול וגאים להיות אזרחיה. – התשובה היא בנו ושלנו."
יצחק רבין, הישיבה הראשונה של הכנסת השלוש עשרה, 13 ביולי 1992
 
 
 
 
 

 

קול קורא – זוכרים את הרצח נאבקים על הדמוקרטיה

פרופיל3

במלאות 19 שנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, אנו יוצאים בקריאה משותפת לאזרחי ואזרחיות ישראל לקבלת עולה של הדמוקרטיה הישראלית בכל תנאי ומצב. אנו נזכור את ההסתה הנוראה שהייתה, אנחנו נגנה ונוקיע ברבים וללא מורא כל גילוי של הסתה, וגזענות המנוגדים תכלית הניגוד לרוח ולמהות של אורח החיים האנושי, היהודי והדמוקרטי.
 
אי לכך, אנו החתומים מטה קוראים בזאת לכל שבטי ישראל ולכל חלקיה של החברה הישראלית להירתם למשימת דורנו בהבנה כי ישראל עומדת בפני הכרעות קשות הרות גורל והיסטוריות, הכרעות אלה יש לקבל אך ורק באמצעות ההליך הדמוקרטי וערכי המוסר. אנו מבקשים להציב את רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל כתמרור אזהרה בפני החברה הישראלית בעומדה בפני ההכרעות המתפקדות על דלתנו ולהתחייב כי בכל מחלוקת שתהיה בתוכנו תכריע הדמוקרטיה.
 
 

 

עוזרים לבני הנוער להגיע לכיכר

היום בישראל ישנם 2.6 מיליון ילדים שנולדו אחרי הרצח. הנוער של היום לא מכיר את תחושות הפחד ואין לו זיכרונות אישיים מהאירוע.

עזרו לנו להביא את בני הנוער שלא נולדו כשראש הממשלה נרצח לעצרת בה נזכור את הרצח ונגן על הדמוקרטיה. אנחנו רוצים להצליח להעמיד מערך הסעות ל- 5000 בני נוער, נצליח לעשות זאת רק בתמיכתכם.
 
 

לאתר העצרת

לערוץ היוטיוב

 ניפגש בכיכר!

עצרת לזכר רבין

קו כחול

כתבות נוספות