חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2014, פעילות חינוכית

התמודדות עם גזענות בכיתה – שיח מחנכים ומחנכות

28 ביולי 2014

ביום חמישי שעבר, 24/7/14,  התקיים כנס של אנשי ונשות חינוך מרחבי ירושלים בנושא התמודדות עם גזענות בכיתה. הכנס אורגן ע"י "המעורר" – המרכז להדרכה ולימודים חלופיים, תנועת דרור ישראל ותנועת המורים. לכנס הגיעו כ-70 מורים ומורות ממגוון בתי ספר בירושלים שהגיעו על מנת לשוחח במשותף את הדילמות החינוכיות שלנו כאנשי ונשות חינוך אשר אמונים על עיצוב דמותה המוסרית של החברה.

 המפגש נפתח בשיחה עם מרים עוואד מורד – רכזת מחלקת ההדרכה של הקינים הערביים בנוער העובד והלומד שדיברה על החשיבות של העמקה בזהות החניכים וחינוך על השורשים ההומאניים שמצויים בכל תרבות – המוסלמית, היהודית והנוצרית וכיצד יוצרים ומחנכים לזהות הומאנית כאלטרנטיבה לקיצוניות.

מרים עוואד מורד - רכזת מחלקת ההדרכה של הקינים הערביים בנוער העובד והלומד
מרים עוואד מורד – רכזת מחלקת ההדרכה של הקינים הערביים בנוער העובד והלומד

רני חזון וייס – מורה ומחנכת בתיכון גבעת גונן וחברה בהנהגת תנועת המורים דיברה על החשיבות של התמודדות עם גזענות בכיתה, על החשיבות של שיח בין המחנכים והמחנכות  והתמודדות משותפת עם הנושא.

התמודדות עם גזענות בכיתה – שיח מחנכים ומחנכות
התמודדות עם גזענות בכיתה – שיח מחנכים ומחנכות

לאחר מכן ישבנו למעגלי שיח, שיתפנו בדילמות מהמפגש החינוכי, שוחחנו על החששות והלבטים שלנו כאנשי ונשות חינוך שמעוניינות להיפגש עם תלמידנו וחניכנו סביב התוכן.

ניסינו להתחקות אחר שורשי הגזענות ועברנו יחד על מערך "שיעורי חברה" שנכתבו ע"י מרכז הדרכה המעורר בנושא גזענות וקיום משותף.

תודה לכל מי שהשתתף בכנס

לפרטים נוספים ויצירת קשר:

Meorer@meorer.co.il

התמודדות עם גזענות בכיתה – שיח מחנכים ומחנכות

כתבות נוספות