לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2021

דרור ישראל בפאנל החלוצים החדשים

26 בדצמבר 2021
נקודה

עמר ברט, ממייסדי קיבוץ המחנכים במצפה רמון וחבר תנועת "דרור ישראל",  השתתף בפאנל של פעילים ומייסדים של תנועות, קיבוצים ופרויקטים בוועידת ישראל לעסקים, שעסק בארגוני צעירים שמיישבים את הפריפריה.

לקריאת הכתבה

ציטוטים נבחרים של עמר מהפאנל:

"יש לנו 15 קבוצת מחנכים עירוניים ברחבי הארץ. אנחנו פועלים בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי. הייתי חניך נוע"ל בהוד השרון, יצאנו ביחד כגרעין נח"ל בצבא. הקמנו שם קן תנועה במצפה רמון. היה לנו ברור שאחרי שנסיים, אנחנו נאסוף את החפצים ונחזור למרכז. אבל הרגשנו שיש פוטנציאל מאוד גדול במצפה רמון, החלטנו להישאר לשנה וזה התגלגל מאז. היום בקיבוץ המחנכים יש 60 אנשים. אני 16 שנים במצפה רמון ומתכוון להישאר".

פאנל החלוצים הצעירים / צילום: שלומי יוסף

"כשהגענו למצפה מה שפגשנו אצל רוב הנוער זה שהם רוצים לצאת. אחת הפעולות הראשונות שעשינו זה להקים פנימייה למנהיגות עם נערים מבחוץ, וזה עושה שינוי גדול כשמגיעים אנשים שרוצים להיות שם. היום המציאות שונה והשתפרה. כשנחשפנו לחיים במצפה, גילינו שהמחירים מאוד יקרים. רק זה מוריד אנשים אל מתחת לקו העוני. הקמנו את קואופרטיב העגלה, לקנות בעצמנו את הסחורה ולמכור לעצמנו. גם שופרסל השתנתה והורידה את המחירים ב-15% בכל היישוב. לנו הייתה את ההזדמנות להשפיע".

קו כחול

כתבות נוספות