לוגו דרור ישראל עם רקע שקוף
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חדשות 2020, כללי, עת קורונה

בואי נקנה עוד תותים (זמן קורונה)

26 במרץ 2020
נקודה

עם התפרצות הקורונה והגבלות העבודה והמשק, חקלאים רבים נשארו ללא עובדיהם. בדרור מטעים חינוכיים מיד הפעילו את כל כישוריהם וגייסו לטובת חבריהם החקלאים, חברי תנועה רבים שיצאו ויעזרו להם בקטיפים ובעבודות השטח.

בזמני שיגרה, הם מדריכים חניכים בכל רחבי התנועה (וכמה פעמים בשנה עולים למטעים שלנו ברביד) אבל עכשיו כשהפעילות מקוונת בלבד ולאחר ששמעו שיש חקלאים שצריכים עזרה בשדות החליטו להתגייס ביחד.

בתנועה, שמפעילה מוקד סיוע לחקלאים, הפנו אותם לאודי מ"משק 6" ממושב גאולים שמגדל תותי שדה על 50 דונם. "אנחנו בדיוק בזמן הקטיף", מספר אודי, "בדר"כ יש כאן 15 פועלים אבל בעקבות המצב הם לא יכולים להגיע והיה חשש גדול לקטיף. זה המצב של הרבה משקים עונתיים עכשיו שבקטיף וכמובן הכל סגור אז הרבה פחות ביקוש. החבר'ה באו בכייף לעבוד ולעשות טוב והעלו פה את המוראל של כולם. בתוך התקופה הזו מרגש לראות איזה עם יש לנו". "קטפנו המון תותים, וגם אני מודה שטעמנו לא מעט, ואני אומר לכם שבחיים שלי לא אכלתי תותים טעימים כאלה", אומר איתי, "חוץ מזה, שאודי סיפר לנו שגם הוא היה מדריך בנוער העובד והלומד אז בכלל נוצר חיבור ונחזור גם בשבוע הבא". "אני רגילה להתייצב כשיש משבר ולעשות מה שצריך", אומרת ג'ואנה, "ובמצב הזה של הקורונה לחקלאים קשה לעמוד על הרגליים אז חשבתי שזה הכי טוב שאני יכולה לעשות עכשיו".

עידן אומר שמשעמם לו בבית, עכשיו כשהוא לא יכול לפגוש חניכים. זאת נראתה לו הזדמנות מצויינת לצאת קצת החוצה ולעשות טוב גם לחקלאים

ביקרנו את שתי הקבוצות שעבדו בגאולים אבל חוץ מהן, היו עבודות גם בכורסי, רביד, אשבל, בת שלמה, עין נון, מפלסים ועוד מקומות רבים

שתי הקבוצות שבאו לקטוף

קו כחול

כתבות נוספות